چگونه تنبل‌ نباشیم

سلام در طی این مقاله می خواهیم مقدار کوتاهی در مورد این حرف بزنیم که چگونه تنبل نباشیم. می‌توان تنبلی را امتناع از انجام دادن کارها و یا به تعویق انداختن کارها به خاطر بی ‌حالی تعریف کرد، اما اگر تعریف دقیق‌تری بخواهیم از افراد تنبل اریه بدهیم باید آن را بررسی کنیم.

چگونه تنبل نباشیم

گاه انسان احساس می‌کند که دوست دارد بیشتر بخوابد یا استراحت کند و یا ترجیح می‌دهد به‌ جای انجام دادن کارها به خوابیدن یا استراحت کردن یا کاری نکردن بپردازد. در موارد عادی و نرمال و زمانی که انسان به ‌سختی کارکرده این امر اجتناب‌ناپذیر و حتی ضروری می‌باشد اما وقتی فرد در مدت ‌زمانی هیچ کاری نکرده است و کاری نکند و احساس سستی و خستگی کند یعنی تنبلی به سراغش رفته؛ اما جای نگرانی نیست چرا که مبارزه با تنبلی راهکار دارد.

ابتدایی‌ترین ریشه تنبلی را می توان افسردگی می‌باشد. بسیاری از محققان اجتماعی، روان شناسان و … عامل اصلی و ابتدایی تنبلی را افسردگی می‌دانند. از مهم‌ترین واصلی‌ترین نشانه‌های افسردگی کرختی بی‌حالی از دست دادن انگیزه و … می‌باشد که در واقع همان ابتدای تنبلی است اما بسیاری از افراد اظهار دارند که افسرده نیستند و یا نشانه‌های افسردگی را ندارند ولی احساس تنبلی می‌کنند.

از دیگر عوامل ریشه تنبلی می‌توان به اختلالات بیولوژیکی اشاره کرد…. کمبود آهن کمبود خون و اختلالات تیروئیدی از دیگر عوامل اصلی احساس کرختی و بی‌حالی و تنبلی می‌باشند.

یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین راه‌های رفع تنبلی مجبور کردن خود است. فرد باید خود را برای انجام دادن کارها مجبور کند. در ابتدا ممکن است این کار طاقت‌فرسا باشد ولی به‌مرور پس از نتیجه حاصله نیازی به مجبور کردن خود نیست.

افرادی که مدت‌زمان زیادی تنبلی کردند باید بدانند تنبلی در مدت‌زمان کوتاه از بین نمی‌رود و گذر از تنبلی نیازمند مدت‌زمان است پس اگر در زمان کوتاه فرد درمان نشد باید صبر کند و ممارست به خرج دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *